High Intensity Interval Training - Flexercise Treatments
17976
page-template-default,page,page-id-17976,bridge-core-1.0.6,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

High Intensity Interval Training

High Intensity Interval Training, of HIIT afgekort kenmerkt zich door korte, intense opwellingen van fysieke activiteit, gecombineerd met intervallen en korte pauzes. Deze vorm van intense work-out zorgt voor een schommeling in je metabolisme waardoor het lichaam veel makkelijker calorieën kan verbranden voor een langere periode van tijd. Het lichaam kan na een HIIT training nog blijven verbranden tot 48-72 uur later. Er zitten meerdere voordelen aan HIIT verbonden. Het kan je metabolisme verbeteren, betere progressie op het gebied van conditie bieden en kan een effectieve manier zijn om spieren op te bouwen.

 

Het voordeel aan High Intensity Interval Training is dat het overal gedaan kan worden, omdat het over het algemeen geen apparatuur of hulpmiddelen vereist. Dit zorgt ervoor dat het voor iedereen toegankelijker is om op deze manier te trainen. Ook zorgt dit type training ervoor dat je lichaam zo efficiënt mogelijk vet kan verbranden. Let wel op dat je lichaam moet herstellen na een HIIT training, het is niet aan te raden om dit elke dag te doen. Het is aan te raden om dit 1-3 dagen in de week te doen en te beginnen onder begeleiding.

 

Dit training programma bevat intense periodes van cardio die gedaan worden op 80% tot 95% van de  gemiddelde maximale hartslag van een persoon, dit moet dus net onder het maximum aantal hartslagen per minuut blijven zonder jezelf over te belasten. Om deze reden is begeleiding aan te raden. De rustmomenten tijdens het trainen op basis van High Intensity Interval Training behoren ongeveer 40% tot 50% van de  gemiddelde maximale hartslag van een persoon te zijn. De gehele work-out bestaat uit het afwisselen van de intense fysieke activiteit en intervallen. De herstelperiode na een HIIT training is wel langer dan bij een gemiddelde training.

 

 

HIIT kan aangepast worden voor mensen van elk training niveau en ook voor mensen die kampen met zaken zoals overgewicht en diabetes. Een High Intensity Interval Training kan in Breda uitgevoerd worden met oefeningen op lichaamsgewicht, krachttraining, fietsen, lopen, zwemmen, hardlopen of groepslessen.

Klinkt een HIIT training in Breda aantrekkelijk voor jou? Neem dan contact op met ons om een programma op te stellen op basis van conditie, intensiteit en de verdeling van de intervallen en de momenten van intense fysieke activiteit van de training.

Ben jij er ook klaar voor? Meld je dan nu aan voor een vrijblijvend intake en proefles.

Prijs op aanvraag (voor iedereen toegankelijk).

Geniet nu van een voordeel bij Flexercise Treatments

10% KORTING
  • $0/mo
  • PAKKET VAN 10 TRAININGEN
20% KORTING
  • $0/mo
  • PAKKET VAN 20 TRAININGEN
25% KORTING
  • $0/mo
  • PAKKET VAN 30 TRAININGEN

Ik maak graag een afspraak